Κυριακή 1 Απριλίου 2018

Αγίου ιωάννου δαμασκηνού,ομιλία στην ξηρανθείσα συκή και στον αμπελώνα

 
Απαρνήσου κάθε αυθάδειαν και αυταρέσκειαν για να υποτάσσεσαι στον νόμον του Θεού, και αυτός θα σε οδηγήση στον λιμένα του θελήματός του. Μη βάλης άλλον νυμφίον στον νυμφικόν θάλαμον της καρδίας σου. Διότι ο νυμφίος σου Χριστός, αν εύρη μέσα κάποιον άλλον, τον ζηλεύει, ο γλυκύτατος, ο μόνος ποθητός, που είναι όλος γλυκασμός, όλος επιθυμία. Μόνον σ’ αυτόν άνοιξε την καρδία σου και βόησέ του: «τετρωμένης καρδίας ειμι εγώ», με εξέβαλε ο πόθος σου από τα λογικά μου, Δέσποτα. Είμαι αιχμάλωτος στον έρωτά σου. Είσελθε στον θάλαμόν σου΄ θα φιλήσω τα ίχνη των ποδών σου. Διότι δεν είμαι άξιος να ειπώ «φίλησόν με από φιλημάτων στόματός σου». Κατοίκησε και περιπάτησε μέσα μου, σύμφωνα με την αψευδή σου επαγγελίαν και κάνε με ναόν του Παναγίου Πνεύματος. Κατακυρίευσε την καρδία μου, Δέσποτα, γίνε συ ο μοναδικός κληρονόμος της και «μονήν παρ’ εμοί ποίησαι, άμα συν τω Πατρί και τω Πνεύματι». Πλάτυνε το μερίδιόν σου μέσα μου, τις ενέργειες του Παναγίου Πνεύματος. «Συ γαρ Θεός μου και δοξάζω σε, συν τω ανάρχω σου Πατρί, άμα τω αγαθώ και ζωοποιώ σου Πνεύματι, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν .

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καινοφανής η απεικόνιση ......! Οι απεικονίσεις του Χριστού έχουν πάντα σχέση μέ τη σάρκωση και όχι μέ ιδεατά πράγματα Με κάθε επιφύλαξη......νομίζω .....

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο , ξενίζει ! Ποιός είναι ο εικονογράφος ; Ασφαλώς στα ευρύτερα πλαίσια της ιερής τέχνης και όχι στα αυστηρά της εκκλησιαστικής αγιογραφίας δεν είναι σωστό νά μπαίνουν νόμοι που φρενάρουν την δημιουργικότητα Ομως απο την άποψη των αυστηρών θεολογικών κριτηρίων , μέ την έννοια οτι η εικόνα αντανακλά την θεολογία , η συγκεκριμένη εικόνα είναι απαράδεκτη

Ανώνυμος είπε...

Ειναι ἀδύνατον αὐτή ἡ ζωγραφιά, νά λειτουργήσει θεολογικῶς ὡς βιβλίο τῶν ἀγραμμάτων, ὅπως συνηθίζεται νά λέμε γιά τίς ἱερές εἰκόνες.
Εἶναι ἐπιεικῶς ἀπαράδεκτη.

Ανώνυμος είπε...

Η εικονογράφηση δεν αποτελεί αγιογραφία ορθοδόξου παραδόσεως . Μάλλον θυμίζει ζωγραφιά
αιρετικής και δυτικότροπης υφής με βυζαντινή νότα , που στερείται θεολογίας. Έτσι κι αλλιώς ο Παποκεντρικός Οικουμενισμός έχει παρεισφρήσει σε όλους τους τομείς της ορθόδοξης λατρείας. Από δόγμα μέχρι την βυζαντινή τέχνη...

Ανώνυμος είπε...

Τρελο- Γιάννη, αν υπάρχει έστω και η παραμικρή αμφιβολία, ότι "πάσχει" η εικόνα, σε παρακαλώ, κάνε αγάπη και κατέβασέ την. Θα είναι προς όφελος όλων! Καλή Ανάσταση!

Ανώνυμος είπε...

Δεν καταλαβαίνω κατά πόσο η συγκεκριμένη εικόνα πάσχει γιατί αποκλίνει από τους κανόνες της ορθόδοξης εκκλησιαστικής αγιογραφίας, επειδή δεν είμαι ούτε θεολόγος, ούτε αγιογράφος. Παρατηρώντας την, βλέπω τον Αναστημένο Χριστό-βλέπει κανείς τις πληγές από τα καρφιά στα χέρια και στα πόδια του-αγκαλιά με μια γυναικεία μορφή που όπως αναγράφεται είναι η Εκκλησία. Μοιάζει να στηρίζεται στη θλιμμένη μορφή του Χριστού. Θεωρώ πως η Εκκλησία προσωποποιημένη δείχνει με την συμβολική αυτή αγκαλιά, πως στηρίζει τη Διδασκαλία της στο πρόσωπο του Κυρίου. Κατά πόσο πρόθεση-υποθετικά μιλώντας-του αγιογράφου ήταν να εντυπωσιάσει, να πρωτοτυπήσει ή απλά να εκφράσει αυτό που νιώθει αποτυπώνοντάς το στο ξύλο, δεν μπορώ να το ξέρω. Θέλω όμως να πιστεύω πως δεν είχε σκοπό να προκαλέσει, να σκανδαλίσει ή να κολάσει.
Τελικά, πάσχει στ' αλήθεια η εικόνα ή μήπως πάσχει το μέσα μας, αυτή η ίδια η Εκκλησία και εμείς οι πιστοί της;
Κάνοντας Διάγνωση στην Εικόνα του Δικού μου Εαυτού, διαπιστώνω πως πάσχω σε αρκετά σημεία και σε μεγάλο βαθμό. Η Υγεία του Εαυτού μου καλυτερεύει όταν αναλώνω τον χρόνο μου στο να εντοπίζω πού ακριβώς και πόσο πάσχω. Όταν δε, συμπάσχω με τους άλλους γύρω μου, τότε η Εικόνα μου είναι σαφώς καλύτερη..