Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016

Χαίρε τρελέ!

​Καλημέρα, καλό μήνα και καλή εκκλησιαστική χρονιά!

Έλα να τα πούμε λίγο που σε παρακολουθώ τόσο καιρό και αισθάνομαι ότι έχω το θάρρος να σου πω τα πράγματα όπως τα σκέφτομαι...

Παρακολουθώ τις τελευταίες ημέρες το τι γίνεται με το θέμα του αν θα πρέπει να μνημονεύουμε τον Πατριάρχη ή όχι...διαβάζω με ενδιαφέρον άρθρα και κείμενα πατέρων και αδελφών περί του θέματος προσπαθώντας να σχηματίσω και εγώ μια γνώμη, να έχω κάτι να πω αν με ρωτήσουν βρε αδελφέ...

Ακόμη δεν έχω καταλήξει στο 100%.

Τις προάλλες διάβασα ένα πολύ ωραίο άρθρα του π.Βαρνάβα Γιάγκου με τίτλο:

Οι μεγαλομάρτυρες του διαδικτύου και η αλήθεια της πίστης

Είμαι σίγουρος ότι δεν σου έχει ξεφύγει...μπορεί να το έχεις δημοσιεύσει κιόλας, δεν θυμάμαι.
Εκεί λοιπόν, ο πατήρ αυτό δείνει έναν μπούσουλα που με βρίσκει σύμφωνο:

Ένα στοιχείο που πρέπει να μας προβληματίσει είναι ο τρόπος αντίδρασής μας. Έχει ειρήνη ή ταραχή; Έχει άγχος ή εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Θεού; Πιστεύουμε ότι από τις πράξεις μας εξαρτώνται η διαφύλαξη της αλήθειας, η προστασία της Εκκλησίας ή αναθέτουμε τα πάντα στον Θεό; Πονούμε για κάθε ελάχιστο αδελφό ή μας είναι αδιάφορη η απώλεια των εκτός Εκκλησίας; Έχουμε τη βεβαιότητα ότι είναι σύμφωνος ο Θεός με τις απόψεις και τις αντιδράσεις μας;

Διαβάζω σχόλια αδελφών σε διάφορα φόρουμ και αναρτήσεις σε Facebook και blog οι οποίοι με σθένος και με επιχειρήματα, παραπέμποντας λόγια πατέρων και αγίων προσπαθούν να με πείσουν για το ορθό της γνώμης τους...με λόγο έντονο -σχεδόν ταραγμένο- και με επιμονή. Εάν δε κάποιος διαφωνήσει ή προβάλει αντίλογο...νομίζω καταλαβαίνεις...

Όλα αυτά με βάζουν σε σκέψεις...κατ αρχήν σαν εικόνα μου θυμίζουν το αντίθετο το Αγίου Πορφυρίου. Που είναι η ελευθερία η ηρεμία και η αγάπη μέσα στην οποία ο καθένας μας, και ειδικά όσοι είναι εκτός εκκλησίας, θα κάνουν τα δειλά βήματα να πλησιάσουν το Χριστό; Όταν εμείς μαινόμενοι για το δίκιο και Ορθόδοξο αντιλογούμε κατ αυτό το τρόπο και μάλιστα δημόσια; Λες και έχει ανάγκη ο Θεός από εμάς να τον υπερασπιστούμε;

Χαίρομαι να διαβάζω απόψεις αδελφών εμπεριστατωμένες και τεκμηριωμένες θεολογικά σε οποιοδήποτε θέμα με αφορά.

Ακόμα και ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης τον οποίο πολλοί αδελφοί επικαλούνται λέει:

Γιατί τώρα, μὲ ρωτοῦσαν, ποὺ γίνατε ἐπίσκοπος τῆς Βορείου Ἑλλάδος, δὲν ἐφαρμόζετε ὁ ίδιος τὸν κανόνα καὶ δὲν διακόπτετε τὴν πνευματικὴ σχέσι μὲ τὸν πατριάρχη;

Ἀπάντησις. Ἐξακολουθῶ νὰ πιστεύω ὅ,τι πίστευα καὶ τότε. Δὲν ἐφαρμόζω ὅμως ἀκόμη τὸν κανόνα αὐτόν, ὄχι διότι φοβοῦμαι· διεκινδύνευσα ἤδη τὸ θρόνο κατ᾿ ἐπανάληψιν γιὰ τὴν ἐφαρμογὴ ἱ. κανόνων. Ἀλλ᾿ ἐνῷ ἔχω τὴν ἀπόφασι νὰ τὸν ἐφαρμόσω, τρέμω καὶ ἰλιγγιῶ ἐμπρὸς στὴν εὐθύνη ἀπέναντι στὸ Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους γιὰ μία ἐνέργεια ποὺ θὰ ἔχῃ χαρακτῆρα δονήσεως μέσα στὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία. 

Ἐρευνῶ λοιπὸν καὶ βασανίζω τὸ πρᾶγμα βαθύτερα, καὶ περιμένω πληροφορία τῆς συνειδήσεώς μου, ἡ ὁποία ἰσχυρῶς νὰ μὲ πείθῃ ὅτι ἤγγικεν ἡ ὥρα.

Παρακολουθῶ μὲ προσοχὴ καὶ ἀγωνία τὴν ἐξέλιξι τῆς καταστάσεως. Βλέπω, ὅτι καὶ ἄλλοι ἀρχιερεῖς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀνησυχοῦν καὶ διερωτῶνται· ποῦ πᾶμε; Κάτι φοβερὸ ἐγκυμονοῦν οἱ καιροί μας. Συνεχῶς προετοιμάζω τὴν ψυχή μου, τὸ ποίμνιό μου, καθὼς καὶ τὶς ψυχὲς τῶν φίλων ἀναγνωστῶν, γιὰ τὴν κρίσιμη ὥρα τῆς Ὀρθοδοξίας. Είθε ὁ Κύριος ἀποτρέψῃ ἀπὸ μᾶς τὸ πικρὸ ποτήριο. Είθε νὰ μὴ διασπασθῇ ἡ ἑνότης διὰ τῆς πραγματοποιήσεως ἐνδομύχων πόθων ὡρισμένων οἰκουμενιστῶν ταγῶν τῆς Ἐκκλησίας.

Ἐν πάσῃ ὅμως περιπτώσει τὸ πότε καὶ πῶς θὰ ἐφαρμόσω τὸν ἀνωτέρω κανόνα, δὲν θὰ μοῦ τὸ ὑποδείξουν ἀνεύθυνα πρόσωπα, ἀλλὰ ἡ συνείδησί μου, ἀκούγοντας καὶ τὴ φωνὴ τοῦ λαοῦ ἐκείνου ποὺ ἀγωνίσθηκε μαζί μου σὲ ἡμέρες σκληρᾶς δοκιμασίας (Ἡ κανονικότης τῆς ἐκλογῆς καὶ χειροτονίας μου, Ἀθῆναι 1990, σσ. 144-151).


Αφού διάβασα το παραπάνω, αναρωτήθηκα γιατί το σθένος και την ενέργεια αυτή δεν την στρέφουμε προς την κεφαλή της Εκκλησίας της Ελλάδος ώστε να πιεστεί να πάρει κάποιες αποφάσεις...όσο δεν γίνεται αυτό και σαν Χριστιανοί πειραζόμαστε μεταξύ μας αλλά και άκρη δεν βγαίνει...σε οποιοδήποτε θέμα. Ποιος γνωρίζει εάν το Άγιο Όρος που επίσης πολλοί φωνάζουν ότι δεν έχει πάρει θέση επίσημα δεν κάνει ακριβώς αυτό; Πιέζει την Εκκλησία της Ελλάδος να πάρει θέση ώστε να μην διχαστεί ο λαός και η Εκκλησία; Που είναι οι καλοί λογισμοί που πρέπει να βάζουμε για να έχουμε ειρήνη ψυχής και ηρεμία;

Η παραπάνω σκέψη με οδηγεί στη συνέχεια στο ότι για να μην γίνεται αυτό,  σημαίνει ότι όλοι αυτοί που θέλουν να βγουν και να μιλήσουν κατ αυτό τον τρόπο, έχουν απλώς ανάγκη αναγνώρισης και προσωπικής επιβεβαίωσης...δεν αναζητούν πραγματικά λύση στο πρόβλημα απλώς δημαγωγούν σε ένα χώρο στον οποίο κυριαρχεί η απόλυτη ελευθερία...ελευθερία την οποία οι ίδιοι δεσμεύουν για τον ίδιο τους τον εαυτό! Δηλαδή, με τη στάση τους αυτή, στερούνται αυτή ακριβώς την ελευθερία που δίνει η αγάπη του Χριστού αλλά και αποτρέπουν άλλους από το να πλησιάσουν...δεν συζητώ δε για σκοπιμότητες μέσα σε τέτοιου είδους σχόλια και συζητήσεις (τα λεγόμενα Τρολ)...

Για να μην σε κουράσω θα σταματήσω εδώ. Χάρηκα που τα είπαμε και να γράφεις που και που, αν και εγώ σε παρακολουθώ από το blog σου. Μάλλον εγώ δεν σου έχω γράψει τόσο καιρό...

Λεωνίδας.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ωραιο μου αρεσε

Ανώνυμος είπε...

Με έδωσες στεγνά...:-)

Ανώνυμος είπε...

Εκδόσεις Κάτοπτρο: "Η μωρία των ανοήτων" Ενα βιβλίο για την εξαπάτηση και την αυτο-εξαπάτηση!
Διάβασέ το πρώτα, κουλτουριάρη Λεωνίδα και τα ξαναλέμε!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Λεων !

Η αναφορά σας στόν λεγάμενο αρχιμανδρίτη μάς υποχρέωσε ! Σας κερδισε λοιπόν την εμπιστοσύνη ! Πολύ ωραία, ελευθερία έχουμε καί περί ορέξεως κολοκυθόπιτα !Μήν όμως ,μή ,προς Θεού,μήν αναφέρεστε στον άγιο Παΐσιο καί τους καλούς λογισμούς! Αυτό τί το θέλετε ; Καλλιεργείτε τους καλούς λογισμούς καί σκέπτεσθε οτι αυτοι που βγήκαν καί μίλησαν ΄΄έχουν ανάγκη επιβεβαίωσης και αναγνώρισης ΄΄ καί κινούνται ΄΄δημαγωγικά΄΄ ; Αλλοίμονο ,είστε ελεύθερος ,κανείς δέν σας στερεί την ελευθερία σας ! Μήν όμως μιλάτε για καλούς λογισμούς Ρίξ'τε τους σάν γαρύφαλλα στά πόδια του Γιάγκου πληθωρικά καί γενναιόκαρδα καί απαλλάξτε μας από την φροντίδα σας

Ευγενικά αιτούμεθα την απαλλαγήν μας !
Ένας ΄΄διαταραγμένος΄΄.....!

Ανώνυμος είπε...

Καί ο π. Γιάγκου καλλιεργεί τους καλούς λογισμούς Αφού φαντάσου δέν είχε μέ ποιά λαμπρά χρώματα νά παριγράψει αυτά τά καλά παιδια που εισέβαλαν στόν άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά ! Αλλοι καλλιεργούν τους καλούς λογισμούς και άλλοι φασολάκια !

Ανώνυμος είπε...

΄΄Οι μεγαλομάρτυρες του διαδικτύου και η αλήθεια της πίστης ΄΄

Έχει και χιούμορ ο γλυκούλης ! Πολύ γέλασα !

Ανώνυμος είπε...

Γειά σου Λεωνίδα μέ τά τριακόσια σου μαργαριτάρια !

Ανώνυμος είπε...

Γιατί αγαπητοί αδελφοί πήρατε τον Λεωνίδα "απ΄τα μούτρα"; O άνθρωπος είπε κάποιες απορίες, είπε τους προβληματισμούς του, άνοιξε την καρδιά του στον Τρελογιάννη, επομένως δεν χρειάζεται ειρωνεία αλλά μόνο η γνώμη μας με απλότητα..

Λεωνίδα με όσα γράφεις εκφράζεις πολύ κόσμο που έχει μπερδευτεί με όσα διαβάζει, επομένως είναι πολύ χρήσιμα ακριβώς γι΄αυτό. Κι εγώ σε κάποια σημεία του κειμένου σου συμφωνώ, δηλ. πιστεύω ότι πρέπει να βρούμε ΠΟΥ είναι τα όρια από τα οποία ξεφεύγουμε από την "ομολογιακή συμπεριφορά" προς την "εμπαθή συμπεριφορά".
Πιστεύω ακράδαντα ότι όσοι θέλουν να μιλήσουν για τα θέματα της πίστης και να ωφελήσουν πρέπει οπωσδήποτε να μην παραμελούν την προσωπική τους πνευματική φροντίδα, μετάνοια και αγιασμό.
Δεν είναι το θέμα μόνο η δυσφήμηση προς τους έξω (ώστε εξαιτίας μας να βλασφημείται το Όνομα του Θεού όπως είπε ο Κύριος) αλλά ότι τα ίδια τα πάθη (του θυμού του εγωισμού κτλ..) μας συμπαρασύρουν σε λόγο ακατάλληλο άτεγκτο και απωθητικό. Τελικά κάνουμε ζημιά.
Παρατηρώ σε κάποια ιστολόγια τα σχόλια σαν να είναι copy paste, φωτοαντίγραφα.. Έχουν παγώσει την σκέψη έχουν ρυθμίσει τον "αυτόματο πιλότο" και πάνε.. Με σιγουριά ότι λένε και κάνουν το σωστό. Ο πνευματικός πόλεμος χρειάζεται όχι μόνο κάποιες (εγκυκλοπαιδικές) γνώσεις αλλά διάκριση και άνωθεν Σοφία.
Οι Άγιοι Πατέρες που καταπολέμησαν τις αιρέσεις είχαν πρώτα ΑΓΙΟΤΗΤΑ και ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ, ξεκινούσαν τη μέρα τους με μάχη ενάντια στον εαυτό τους και το εγώ τους και μετά έβγαιναν να πολεμήσουν τον διάβολο (τους αιρετικούς).

Ο π.Β.Γιάγκου δεν έχει περιεχόμενο στο λόγο του, αναλώνεται μόνο σε ψυχολογικές αναλύσεις.. Δηλαδή γράφει σαν ψυχολόγος την ώρα που συμβαίνουν τόσα πράγματα στο χώρο της εκκλησίας για τα οποία περιμένουμε να ακούσουμε τι θα πει. Αν ο ίδιος τα θεωρεί επουσιώδη, αν δηλαδή θεωρεί ότι όλα είναι καλά και ωραία, θα έπρεπε τουλάχιστον να τον απασχολεί ο αναβρασμός και η σύγχυση που επικρατεί στα υποτιθέμενα πνευματικά τους παιδιά. Θα έπρεπε να δώσει απαντήσεις εστω από τη δική του σκοπιά. Ο λόγος του όμως είναι αποπροσανατολιστικός ακόμα και αν έχει κάποια στοιχεία σωστά. Δεν ισχυρίζομαι ότι γίνεται εσκεμμένα, προφανώς αυτή είναι η δική του οπτική αλλά εκτός του ότι είναι ΛΑΘΟΣ, θα έπρεπε να αντιλαμβάνεται τις αγωνίες και τους προβληματισμούς του κόσμου. Δυστυχώς δίνει την εντύπωση ότι είναι αλλού. Όπως όλοι του ίδιου ύφους και περιεχομένου, λόγου.

Ο μ.Καντιώτης μιλάει με βάση τα δεδομένα της εποχής του τα οποία λίγο έχουν αλλάξει. Προσωπικά πιστεύω ότι μια μαζική αντίδραση του Αγίου Όρους και των μητροπόλεων ίσως έβαζε ένα φρένο στην πορεία και τις επιλογές του Πατριαρχείου,από την άλλη βέβαια δεν ξέρουμε τις επιπτώσεις σε περίπτωση που άρχιζαν και διαφωνίες μεταξύ τους..Μεμονωμένες κινήσεις είναι συνήθως καταδικασμένες σε αποτυχία και απομόνωση.
Επίσης θα ήθελα να πω ότι οφείλουμε να αποκτήσουμε όλοι Νου Χριστού, να καταλαβαίνουμε τι μας ωφελεί πνευματικά. Η "απομάκρυνση από τους αιρετικούς" αναφέρεται από κάποιους στην απομάκρυνση από την ενορία μας η οποία δεν είναι αιρετική, επομένως δεν έχει νόημα. Οι θεωρίες μολυσμού έχουν διευκρινιστεί από τον π. Ε.Θεοδωρόπουλο.

Να είσαι καλά Λεωνίδα.Σ΄ευχαριστούμε για τις σκέψεις σου..

Ανώνυμος είπε...

Συνέχεια από το σχόλιο 11.21

"Ἐν πάσῃ ὅμως περιπτώσει τὸ πότε καὶ πῶς θὰ ἐφαρμόσω τὸν ἀνωτέρω κανόνα, δὲν θὰ μοῦ τὸ ὑποδείξουν ἀνεύθυνα πρόσωπα, ἀλλὰ ἡ συνείδησί μου, ἀκούγοντας καὶ τὴ φωνὴ τοῦ λαοῦ ἐκείνου ποὺ ἀγωνίσθηκε μαζί μου σὲ ἡμέρες σκληρᾶς δοκιμασίας (Ἡ κανονικότης τῆς ἐκλογῆς καὶ χειροτονίας μου, Ἀθῆναι 1990, σσ. 144-151).
Αφού διάβασα το παραπάνω, αναρωτήθηκα γιατί το σθένος και την ενέργεια αυτή δεν την στρέφουμε προς την κεφαλή της Εκκλησίας της Ελλάδος ώστε να πιεστεί να πάρει κάποιες αποφάσεις...όσο δεν γίνεται αυτό και σαν Χριστιανοί πειραζόμαστε μεταξύ μας αλλά και άκρη δεν βγαίνει...σε οποιοδήποτε θέμα.
Η παραπάνω σκέψη με οδηγεί στη συνέχεια στο ότι για να μην γίνεται αυτό, σημαίνει ότι όλοι αυτοί που θέλουν να βγουν και να μιλήσουν κατ αυτό τον τρόπο, έχουν απλώς ανάγκη αναγνώρισης και προσωπικής επιβεβαίωσης...δεν αναζητούν πραγματικά λύση στο πρόβλημα απλώς δημαγωγούν σε ένα χώρο στον οποίο κυριαρχεί η απόλυτη ελευθερία...ελευθερία την οποία οι ίδιοι δεσμεύουν για τον ίδιο τους τον εαυτό! Δηλαδή, με τη στάση τους αυτή, στερούνται αυτή ακριβώς την ελευθερία που δίνει η αγάπη του Χριστού αλλά και αποτρέπουν άλλους από το να πλησιάσουν...δεν συζητώ δε για σκοπιμότητες μέσα σε τέτοιου είδους σχόλια και συζητήσεις (τα λεγόμενα Τρολ)..."


Να πω πάνω σε αυτό αγαπητέ Λεωνίδα, ότι ο μ. Καντιώτης αναφέρεται στην ΑΔΙΑΚΡΙΣΙΑ με την οποία χειρίζονται κάποιοι λεπτά πνευματικά θέματα χωρίς να λαμβάνουν υπ΄όψιν τις ιδιαίτερες συνθήκες στις οποίες αγωνίζεται η κάθε ψυχή καθώς και το γενικό κομφούζιο που επικρατεί.
Έχεις δίκιο στο θέμα της προσωπικής ελευθερίας.
Σχετικά με την " ανάγκη αναγνώρισης και προσωπικής επιβεβαίωσης" πιστεύω ότι μπορεί να υπάρχει ενδόμυχα σε κάποιους αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις ο πιεστικός άτεγκτος λόγος είναι αποτέλεσμα ταραχής για την οποία έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ όσοι εδώ και 100 περίπου χρόνια διατάραξαν την εκκλησία και για τους οποίους ο Κύριος είπε ότι συμφέρει να κρεμάσουν στο λαιμό τους μυλόπετρα και να πνιγούν παρά να "σκανδαλίσουν ένα των μικρών τούτων"..