Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Περί Θείας Κοινωνίας

Άκουσα στα νέα ότι ένας ιερέας δεν «κοινώνησε» μία έγκυο γιατί δεν ήταν παντρεμένη με θρησκευτικό γάμο. Στις ΗΠΑ, κάθε Κυριακή ο ιερέας κοινωνεί το 80% του εκκλησιάσματος, χωρίς καμιά διάκριση. Ερώτηση, γιατί αυτή η διαφορά στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησια;
Ξενιτεμένος


Απάντηση: Γιατί ἔχεις…μαύρα μεσάνυχτα καί γιατί ἄν τό…ἐξειδικεύσω, ἐσύ καί ὅλα τά…ζᾶ πού μουγανήζανε τίς προάλλες σέ σχετική ἀνάρτηση θά πάθετε ὁμαδικά μιά…”ψυχολογία”, ποὔλεγε καί ὁ Ἰωαννίδης…
Γι’ αὐτό…
…”ΑΛΑΡΓΑ῾



Το ερώτημα δεν είναι το γιατί ο παπάς δεν κοινώνησε την αστεφάνωτη , αλλά το γιατί μία που δε σημαίνουν τίποτα για αυτήν τα μυστήρια της Εκκλησίας πήγε να κοινωνήσει Θεία Κοινωνία..;;
Ας έπινε ένα ποτηράκι κοκκινέλι σπίτι της , το ίδιο θα της ήταν ..
πηγή

Μην δώσετε τα άγια τοις κυσί και μην ρίψετε τα μαργαριτάρια στους χοίρους, Όποιος δημόσια πράττει, δημόσια και επιπλήττεται. Είναι απλό. Από κει και πέρα εγκαλούν τον ιερέα του Θεού πού έπραξε το αυτονόητο επειδή θέλουν να βγάλουν θέμα. Αυτόν ,πού ΑΓΑΠΗΣΕ πάνω απ όλους τους αγαπησιάρηδες αυτή την γυναίκα και λειτούργησε πατρικά και πνευματικά και όχι ανθρωπολατρικά και υστερόβουλα, Ο ιερέας είναι δούλος του Θεού και όχι των ανθρώπων. Βρήκαν ευκαιρία όλοι οι ανεκκλησίαστοι υποκριτές να μας πουλήσουν τον αγαπησιάρικο ψευτοχριστιανισμό της κουλτούρας ¨τα κάνω όλα και είμαι καλά" Και λίγη ταπείνωση δεν βλάπτει!

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

O ιερέας πρέπει να έχει αγάπη, διάκριση και αλήθεια.Θα πει την αλήθεια , για την προστασία του ανθρώπου, ώστε να μην πάρει μέσα του κρίμα, αν η πνευματική του κατάσταση δεν είναι καλή, αλλά με σεβασμό και ποτέ δημόσια.
Να καταλάβει ότι τα νέα παιδιά βάλλονται από παντού, είναι ακατήχητα, κάνουν κάποια πράγματα από άγνοια ή για οικονομικούς λόγους και όχι από πρόθεση και να εξηγήσει τι σημαίνει πολιτικός γάμος, σύμφωνο συμβίωσης κτλ και τι θρησκευτικός.
Μ.Π.

Ανώνυμος είπε...

Αυτά εκείνη την ώρα;Μη τρελαθούμε.

Ανώνυμος είπε...

OXI ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΩΡΑ...
Μπορεί να της πει να περιμένει με ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΤΗΤΑ, και στο τέλος με αγάπη, και σεβασμό και χωρίς πνεύμα κατάκρισης που σε ΠΑΓΩΝΕΙ και σε ΔΙΩΧΝΕΙ από την εκκλησία,και αφού φύγει ο κόσμος να συζητήσουν.
"Δεν σε κοινωνώ γιατί έκανες πολιτικό γάμο" και καθαρίσαμε?
Αντί να πούμε, μέσα στην γενική αθεϊα και αποστασία, υπάρχουν ακόμα λίγα νέα παιδιά που πηγαίνουν στην εκκλησία, τα οποία είναι ακατήχητα, και υπάρχουν ΕΥΘΥΝΕΣ, και πρέπει να καθοδηγηθούν σωστά, την ειρωνευόμαστε γιατί δεν κάθησε στο σπίτι να πιεί κρασί? Και μόνο ότι σηκώθηκε Κυριακή πρωί, 9 μηνών, να πάει στην εκκλησία, ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΤΙ..
Ας ξεκινήσει ο ιερέας απ αυτό.
Μ.Π.

Ανώνυμος είπε...

Από άγνοια και ίσως οικονομικούς λόγους, κάνουν όλοι ένα πολιτικό γάμο και μετά τον θρησκευτικό μαζί με το βάπτισμα του μωρού.Εχει γίνει κανόνας. Ο ιερέας λοιπόν, πρέπει να εξηγήσει και όχι να δρα αφοριστικά.
Και μόνο το γεγονός ότι πήγε να κοινωνήσει ενώ δεν είχε κάνει θρησκευτικό γάμο δείχνει την ΑΓΝΟΙΑ που είχε.Δεν θέλει πολύ μυαλό..
Μ.Π.

Ανώνυμος είπε...

Για να γνωρίζει ο ιερέας ότι η κυρία αυτή δεν είναι παντρεμένη στην εκκλησία, προφανώς γνωρίζονται, υπάρχει παρασκήνιο - δεν τη ρώτησε εκεί στην ωραία πύλη "είσαι παντρεμένη ή όχι;"

Ανώνυμος είπε...

Δεν αναφέρομαι στον συγκεκριμένο ιερέα, ο οποίος μπορεί να είναι καλός να έχει ήδη συμβουλεύσει κτλ...Επίσης δεν ξέρουμε αν έχουν μεταφερθεί σωστά τα γεγονότα,είναι και αυτό πολύ πιθανό.
Ομως περιγράφω την πραγματικότητα σήμερα στην Ελλάδα, την οποία ξέρουμε ΟΛΟΙ εμείς οι υποκριτές που είμαστε έτοιμοι να λιθοβολήσουμε, να ειρωνευτούμε για να νιώσουμε ότι είμαστε ΚΑΤΙ (και αυτό αποδεικνύεται πολύ εύκολα από τις εκφράσεις που χρησιμοποιούνται που μόνο σε χριστιανούς δεν ταιριάζουν), και όχι να βοηθήσουμε, να συμπαρασταθούμε, και να μπούμε στον κόπο να εξηγήσουμε και να μεταδόσουμε, γιατί αυτό ΚΟΣΤΙΖΕΙ. Εχουμε καταλάβει που βρισκόμαστε? Η Ελλάδα βαδίζει προς πλήρη αποχριστιανοποίηση. Με τους αλληλοαφορισμούς αυτό θα επιταχυνθεί.
Μαρία Π.

Ανώνυμος είπε...

Και όμως τη συμπεριφορά αυτού του ιερέως κρίνομε και << κατακρίνουμε >> και στη συνέχεια γενικεύουμε.Ξεχνάμε ή και αδιαφορούμε αν κάποιες πράξεις μας είναι αμαρτίες που μας εμποδίζουν να προσέλθουμε στη θεία κοινωνία χωρίς μετάνοια , εξομολόγηση και άδεια του πνευματικού μας. Τα ισοπεδώσαμε όλα και δεν ανεχόμαστε κανένα να μας διορθώνει .Μπορούμε τα πάντα πλέον να τα κάνομε δημόσια και να θέλομε και επιβράβευση.Δημιουργήσαμε νέους κανόνες και πρέπει η εκκλησία και οι ιερείς να τους αποδεχθούν; Δεν ξέρω πλέον αν είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί ή κάτι που ο καθένας θέλει να το φέρει στα δικά του μέτρα .

Ανώνυμος είπε...

Δεν διαφωνώ σε τίποτα.Κι εγώ αμαρωτιέμαι αν είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί.Το θέμα είναι μεσα σε αυτές τις συνθήκες τι κάνεις?
Ενα "γκέτο" ελάχιστων, ένα κλειστό κύκλωμα, ή κατ΄οικονομία "ανέχεσαι" και προσπαθείς, όπως έκανε και ο απ. Παύλος που λέει "για όλους έγινα τα πάντα μήπως σώσω μερικούς"?
Σαφώς πρέπει να υπάρχουν όρια ιερά σε όλα τα θέματα, και η Θεία Κοινωνία είναι το σημαντικότερο.
Δεν είπα ότι πρέπει να κοινωνήσει. Ομως αν ο τρόπος του ιερέα δεν ήταν καλός όχι μόνο δε θα διορθώσει όπως λες,αλλά ίσως την αποκόψει και από την εκκλησία.
Να σου πω και κάτι άλλο, για να δεις ότι ο Λόγος του Θεού δεν τηρείται όπως πρέπει. Οι χωρισμένοι και ξαναπαντρεμένοι δεν θεωρούνται "μοιχοί" (επί του όρους ομιλία).Αυτοί πως κοινωνούν?
Μ.Π.

Ανώνυμος είπε...

Και για να το κλείσω, θα πω ξανά ότι διαφωνώ 1)στον δημόσιο έλεγχο (εφόσον έχουν μεταφερθεί σωστά τα γεγονότα) γιατί κατ΄ιδίαν μπορείς να πεις τα πάντα με τον πνευματικό σου, και 2)στον κανιβαλισμό όλων των "έξυπνων" που αντί να σκεφτούν το απλό "γιατί αυτή η γυναίκα αντί να κοιμηθεί στην κατάσταση που είναι, σηκώθηκε να πάει στην εκκλησία? μήπως αγαπάει τον Θεό αληθινά και απλά χρειάζεται καθοδήγηση?"...αντίθετα ειρωνεύονται και διασύρουν ενα συνάνθρωπό τους.
Μ.Π.

Ανώνυμος είπε...

Να συμπληρώσω το βασικότερο κατά τη γνώμη μου.Τι σημαίνει καλή πνευματική κατάσταση? Είναι η τήρηση κάποιων κανόνων που μπορεί να κάνει κάποιος ακόμα και από συνήθεια ή γιατί έτσι "τα βρήκε" και απλά τα συνεχίζει? Και ενώ μέσα στην καρδιά του ενεργούνται όλες οι αμαρτίες απόκρυφα (κατάκριση, σκληροκαρδία, συμφέρον, διπροσωπία, ανθρωπαρέσκεια, αλαζονία κτλ..) αυτός νομίζει ότι είναι εντάξει και υψηλοφρονεί απέναντι στον άλλο και θεωρεί τον εαυτό του κατάλληλο να κοινωνήσει ενώ είναι σε πολύ χειρότερη θέση. Οι φανερές αμαρτίες είναι σχετικά εύκολο να θεραπευτούν. Ολο το πρόβλημα είναι οι απόκρυφες.
Μ.Π.

Ανώνυμος είπε...

Πιστεύετε ότι αν η κυρία αυτή πηγενε και μιλούσε έστω και μια μέρα πριν και εξηγούσε τούς λόγους πού την ανάγκασαν να κάνει πολιτικό γάμο αν και << θρησκευόμενη >> δεν θα εφάρμοζε τήν << οικονομία >> ο ιερέας και θα την κοινωνουσε ; Ορθώς παρατηρεί ο σχολιαστής 30 Σεπτεμβρίου 2914 - 10.57 μ.μ.οτι << προφανώς γνωρίζονται υπάρχει παρασκήνιο >> πράγμα που πιθανόν να ανάγκασε τον ιερέα σε δημόσιο έλεγχο διότι << οι δημοσίως αμαρτάνοντες , δημοσίως και ελέγχονται >>.Μέτα από τόσα χρονιά εφαρμογής του πολιτικού γάμου και των συνεπειών του για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς μόνα ΑΓΝΟΙΑ δεν μπορούμε να επικαλούμεθα , εκτός και αν η επαφή μας με την εκκλησία είναι μόνο όταν μας βαπτίζουν , όταν μας παντρεύουν και όταν μας θάπτουν.

Ανώνυμος είπε...

Είπα από την πρώτη στιγμή ότι δεν ξέρουμε ακριβώς τα γεγονότα, και αν δείτε στο πρώτο σχόλιο μιλάω γενικά για το πως πρέπει να είναι ο ιερέας, και όχι για τον συγκεκριμένο.
Ο δημόσιος έλεγχος για μένα είναι κάτι αρνητικό, νομίζω ότι δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα, και αυτό το λέω από εμπειρίες γνωστών μου.
Την οικονομία δεν είπα να την εφαρμόσει, κοινωνόντας την, αλλά να μη γίνει δημόσια ο έλεγχος.
Σχετικά με τον πολιτικό γάμο όταν λέω άγνοια, ίσως θα έπρεπε να πω "άμβλυνση του θρησκευτικού αισθητήριου" σε όλους και ελλειψη κατάρτισης για την οποία υπάρχουν ευθύνες ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ και όχι ατομικές.
Αυτό πάντως που με "εξόργισε" ήταν τα ειρωνικά σχόλια, για μια γυναίκα σε όποια πνευματική κατάσταση κι αν είναι, που όταν οι συνομηλικές της, κοιμούνται λόγω νυχτερινής διασκέδασης, ή βλέπουν στην τηλεόραση πρωινάδικα, ή κουτσομπολεύουν με τη φίλη στο κινητό, αυτή σηκώνεται 9 μηνών, (που δεν μπορείς να καθίσεις σε καρέκλα πάνω από μισή ωρα, γιατι ανεβαίνει το μωρό πάνω), για να πάει στην εκκλησία. Και αυτό νομίζω ότι δείχνει κάτι.Και βλέπεις να γράφουν ότι τα μυστήρια δεν είναι τίποτα γι αυτήν και να καθίσει στο σπίτι να πιεί ένα ποτηράκι. Μα αν δεν είναι τίποτα, γιατί να μπει στον κόπο να παει? Δηλ. αυτοαναιρούνται αυτά που λένε οι "έξυπνοι"...Και αν υποθέσουμε ότι το συμπέρασμα βγαίνει από τον πολιτικό γάμο, ξαναλέω ότι όλοι είμαστε σε ένα δρόμο "μαραθώνιο" προς την σωτηρία, ο ένας πρέπει να στηρίξει τον άλλο,( "αλλήλων τα βάρη βαστάζετε")...αυτή έχει έλλειψη πνευματική εκεί και εγώ έχω αλλού...(αυτό δεν σημαίνει ότι εγώ είμαι καλύτερος)..και ο αδύναμος αδελφός πρέπει να βοηθηθεί και όχι να απορριφθεί.
Μ.Π.

Ανώνυμος είπε...

Αφού δέχεσαι ότι δεν πρέπει να κάνει χρήση ο ιερέας ακόμη και της οικονομίας και δεν πρέπει να την κοινωνήσει αλλά να μην την ελέξη δημοσίως , το ότι έστω και με ένα νεύμα του προς απομάκρυνση από το σημείο της μετάδοσης - ωραία πύλη - δεν είναι ένας δημόσιος έλεγχος;Την στιγμή εκείνη οποιοσδήποτε αποκλεισμός μέσα σε τόσο κόσμο είναι ένας δημόσιος έστω << σιωπηρός >> έλεγχος. Δεν γνωρίζετε τι αντιμετωπίζουν πολλοί κληρικοί εκείνη την ώρα όταν γνωρίζουν ότι πολλοί πού προσέρχονται δεν πρέπει να τους κοινωνήσει διότι πολλοί προσέρχονται έτσι για το καλό του χρόνου ή γιατί έτσι το βρήκαμε. Το ότι θυσιάζουμε κάποια πράγματα για να πάμε να προσευχηθούμε πρέπει να μας επιβραβεύσουν; Για τον ιερέα πάμε στην εκκλησία; Για την συγκεκριμένη περίπτωση νομίζω ότι μπορούσε να εφαρμόσει ο ιερέας την << οικονομία >> και να την κοινωνήσει διότι << εγγύς θανάτου εστί >> . Ελπίζω να μην πυροδοτηθούν νέα δυσάρεστα σχόλια για τον συγκεκριμένο ιερέα διότι όλοι δεχόμεθα ότι δεν γνωρίζομε τα πραγματικά γεγονότα .

Ανώνυμος είπε...

Εγώ προσωπικά δεν ξέρω αν πρέπει να κοινωνήσει λόγω "οικονομίας" και γι αυτό είπα, ας μην κοινωνήσει μέχρι να κάνει τον θρησκευτικό, σαν ένα "μέτρο ασφάλειας" (μήπως δεν πρέπει). Αλλά αυτό που λέτε είναι πολύ σωστό, ότι είναι "εγγύς θανάτου" οπότε, μάλλον πρέπει να κοινωνήσει. Αυτά τα θέματα μόνο ένας άγιος γ. Πορφύριος ή γ. Παϊσιος θα μπορούσαν να τα πουν 100% και σίγουρα.Τώρα για τον τρόπο, αν έγινε όπως περιγράφεται δεν είναι καλός. Αν "έχει τραβηχτεί απ τα μαλλιά",για να βγει είδηση, είναι και αυτό πιθανό. Να σας πω όμως κάτι από την εμπειρία μου και όλων νομίζω. Ο κάθε ιερέας ή "το έχει" ή δεν "το έχει", και συγνώμη για την έκφραση. Δηλ. θέλω να πω είναι ένα σύνολο, λόγων, πράξεων, αντιδράσεων, τρόπου ζωής κτλ.ακόμα και το ύφος του παίζει ρόλο ακόμα και η "γλώσσα του σώματος".Αν είναι ταπεινός, με την αληθινή έννοια, και επιεικής και άκακος όπως λεει ο απ. Παύλος, μπορείς να δεχτείς τα πάντα γιατί ήδη έχει μπει μέσα στην καρδιά σου και θα βρει τρόπο ακόμα και με ένα χαμογελαστό βλέμμα (και όχι βλοσυρό) να σου "μιλήσει" και τότε το δέχεσαι.Να επαναλάβω ότι δεν αναφέρομαι στον συγκεκριμένο άνθρωπο, γιατί πολύ απλά δεν τον γνωρίζω.
Πέρα από όλα αυτά όμως, μου κάνει εντύπωση ότι ούτε εσείς, ούτε ο προηγούμενος δεν αναφέρεστε καθόλου στις ειρωνίες των "έξυπνων", που σχολιάζουν στο olympia κτλ, για "ζώα που μουγγανίζουν" και για "κοκκινέλια" οταν είναι πολύ πιθανόν όπως είπατε να πρέπει να κοινωνήσει μήπως συμβεί τίποτα στη γέννα.
Αυτά τα σχόλια με έκαναν να γράψω και όχι το συγκεκριμένο γεγονός.
Και ζητώ συγνώμη από τον ιστολόγο εδώ (και τον ευχαριστώ που με φιλοξενεί), αλλά θέλω να του πω, ότι νομίζω ότι δεν πρέπει να μεταφέρει τέτοια σχόλια.Ας κρατήσει το "επίπεδο" που ήδη υπάρχει στο ιστολόγιό του.Ευχαριστώ.
Μ.Π.